L'Agència de Desenvolupament Local del Montsià atén gairebé 700 persones en un any, reforçant la intermediació i la inserció laborals

20/03/2025 Actualitat

L'Agència de Desenvolupament Local del Montsià atén gairebé 700 persones en un any, reforçant la intermediació i la inserció laborals

L’Agència de Desenvolupament Local del Montsià continua consolidant el seu paper com a referent en l'acompanyament i la intermediació laboral per a persones en recerca activa de feina i empreses amb necessitats de talent. «Durant l'exercici 2023-2024, el servei d'atenció individualitzada ha superat les expectatives inicials, oferint suport a un total de 690 persones, de les quals 542 han passat a formar part del dispositiu d'acompanyament» destaca la gerent del Consell Comarcal del Montsià, Cristina Guerrero.

Un servei essencial sobretot per a aquelles persones que tenen algun tipus de dificultat en la recerca de feina. Gràcies a l’acompanyament individualitzat, es facilita el seu accés al mercat laboral, proporcionant orientació i ajuda en l’elaboració del currículum, la millora de competències transversals i la preparació d’entrevistes de treball.

Servei d’Intermediació laboral: facilitant connexions entre empreses i persones treballadores

El servei d’intermediació laboral de l’Agència ha gestionat 124 processos d’intermediació entre el novembre de 2023 i octubre de 2024. Dels quals, 84 s’han realitzat directament des del servei i 40 en col·laboració amb altres entitats. A més, s’han publicat 2.032 ofertes de treball a les xarxes socials de l’Agència. «Una de les funcions de l’Agència és ser altaveu de les noves oportunitats laborals per promoure la inserció professional i facilitar la connexió entre talent el local i les empreses del territori» apunta Eva Gonell Agramunt, tècnica d'orientació i inserció laboral.

Un model d'atenció flexible i adaptat a les necessitats individuals

L'Agència ofereix atenció presencial als municipis de la comarca, telefònica o telemàtica, adaptant-se a les necessitats de cada persona usuària. Aquest model d’atenció es desenvolupa en quatre fases:

1. Recepció i anàlisi de la situació sociolaboral
2. Definició d’un pla d’acció personalitzat per a la recerca de feina
3. Pla de seguiment, suport i acompanyament en les accions previstes
4. Avaluació final i definició, si cal, de noves accions

Un servei públic i gratuït que actua com un pont entre empreses i persones candidates, identificant els perfils més adequats per a cada oferta i oferint assessorament personalitzat per optimitzar les candidatures.

Ens pots trobar a:

ALCANAR
BIBLIOTECA TRINITARI FABREGAT
977 732 464
lbertomeub@montsia.cat
DIMARTS I DIJOUS

LA RÀPITA
CENTRE D’ECONOMIA BLAVA
627 317 264
977 337 065
egonell@montsia.cat
DILLUNS A DIVENDRES

LA SÉNIA
SERVEIS SOCIALS
977 099 406
alleixa@montsia.cat
DILLUNS A DIVENDRES

MAS DE BARBERANS
BIBLIOTECA MUNICIPAL
977 739 000
alleixa@montsia.cat
PRIMER DILLUNS DE MES

SANT JAUME D’ENVEJA
BIBLIOTECA FRANCESC BALAGUÉ
627 317 245
977 468 932
dcasado@montsia.cat
DIMARTS I DIJOUS

SANTA BÀRBARA
GODALL, MASDENVERGE, FREGINALS, LA GALERA
SMART CENTRE
627 317 245
977 719 136
dcasado@montsia.cat
DILLUNS, DIMECRES I DIVENDRES

Col·labora