Els Serveis Comarcals de Joventut del Montsià atenen més de 2000 joves durant 2019

20/01/2020 Joventut

Els Serveis Comarcals de Joventut del Montsià atenen més de 2000 joves durant 2019

El 40% de les consultes al servei, estan relacionades amb la cerca de treball

Aquest passat 2019, un total 3857 consultes han estat ateses per l’Oficina Comarcal de la Joventut i de l’Oficina Jove del Montsià. Des de l’àrea de Joventut del Consell Comarcal del Montsià es valora aquesta dada com a molt positiva, ja que mostra la implicació dels joves en la inserció laboral i en la formació acadèmica. El perfil dels usuaris atesos pel servei és molt jove: el 36,9% tenien entre 16-20 anys mentre que el 32,16% tenien més de 16 anys. És a dir que quasi tres quartes parts dels joves atesos pels Serveis Comarcals de Joventut del Montsià tenien 20 anys o menys. Pel que fa el gènere, les noies utilitzen més el servei que els homes, 55,51% dones front un 44,49% d’homes.

Els joves opten majoritàriament per l’atenció presencial, concretament el 93%. Les consultes es produeixen fora de l’equipament, quan els tècnics de joventut es desplacen als centres educatius o a altres municipis de la comarca, essent representades aquestes consultes presencials descentralitzades en un 64% del total, mentre que, les consultes fetes als serveis comarcals suposen un 29,5%. No obstant això, les atencions via xarxes socials adquireixen cada cop més protagonisme, sobretot les que es fan a través d’Instagram.

Els Serveis Comarcals de Joventut volen destacar que el 40% de les consultes dels joves estan vinculades a l’àmbit laboral, fet que demostra que trobar la primera feina és una de les principals preocupacions dels joves de la Comarca. D’altra banda, el servei del Referent d’Ocupació Juvenil ha atès un total de 93 consultes, de les quals 74 han estat relacionades amb la cerca de feina i formació ocupacional, 16 sobre emprenedoria i autoocupació i per últim 3 sobre mobilitat internacional. 

No obstant això, els joves també mostren interès per altres àrees, com per exemple: salut i esport que representa quasi el 36,38% de les consultes. També mostren interès en seguir formant-se, ja que les consultes referents a cursos de formació van ser el 20% del total de consultes. Un altre dels serveis més utilitzats pels joves és el servei d’assessorament i acompanyament sobre el certificat de delictes sexuals, que representa el 84% dels serveis específics.

Els joves que més consultes van realitzar al servei eren d’Amposta, un 36,45% del total de consultes, seguits dels joves de Sant Carles de la Ràpita amb un 13,92%. Cal destacar que pràcticament una quarta part del total de joves que van acudir als Serveis Comarcals de Joventut eren de fora de la comarca del Montsià. El lloc del naixement dels joves també és destacable: el 75%  eren nascuts a Catalunya, el 5% de la resta de l’estat i el 10% al nord d’Àfrica.

Aquest balanç reflecteix que els joves de la comarca del Montsià, no tenen cap reticència en rebre suport i assessorament per part dels Serveis Comarcals de Joventut i que aquests són útils i necessaris per als joves del territori.

 

Amposta, 20 de gener del 2020

Col·labora