El Consell d'Alcaldes analitza les propostes del Departament d'Interior per millorar la seguretat

print pdf
25/02/2019

El Consell d'Alcaldes analitza les propostes del Departament d'Interior per millorar la seguretat

El Departament d’Interior analitza la seguretat dels municipis del Montsià amb els alcaldes del territori

  • El Departament identificarà les masies aïllades del Montsià per facilitar les actuacions en cas d’emergència
  • El director dels Serveis Territorials d’Interior a les Terres de l’Ebre també ha informat de la posada en marxa d’un conveni de col·laboració que permetrà dotar-se d’un sistema de videovigilància als municipis que no disposin de de Policia Local

El director dels Serveis Territorials d’Interior a les Terres de l’Ebre, Joan Juan, acompanyat del cap de la Regió d’Emergències a les Terres de l’Ebre, Ricard Exposito, i del cap de la Regió Policial de els Terres de l’Ebre, Josep Maria Estela, s’ha reunit aquesta tarda amb el Consell d’Alcaldes del Montsià, encapçalat per la seva presidenta, Carme Navarro, per abordar la seguretat del territori i informar-los de les noves mesures que ha endegat el departament.

El director ha explicat als alcaldes el Sistema d’Informació Geogràfica d’Emergències i Seguretat de Catalunya (SIGESCAT) pel qual es creen unes targetes amb codi d’identificació de les masies aïllades. Aquest sistema ja s’aplica a les comarques d’Osona, el Berguedà o el Moianès. Juan ho ha traslladat als alcaldes perquè valorin la seva idoneïtat al territori.

A través d’un conveni de col·laboració, el departament d’Interior i els municipis interessats es comprometen a generar una llista única d’edificacions aïllades a partir de la fusió de les seves dades. L’objectiu de realitzar aquesta base de dades és identificar i comunicar millor la ubicació de les edificacions aïllades  en les actuacions en els àmbits de la seguretat i les emergències.

La identificació es realitza a través d’una targeta magnètica identificativa de cada edificació aïllada. Amb una trucada al 112 els serveis d’emergència obtenen les coordenades de la edificació, fet que permet l’activació dels serveis amb una major celeritat.

 

Videovigilància per a municipis sense Policia Local

D’altra banda, el director també ha informat als batlles que el departament d’Interior ofereix als municipis que no disposin de policia local la possibilitat de tenir sistemes de videovigilància.

Es tracta d’un acord que podran subscriure els municipis amb el departament d’Interior, quan existeixi una necessitat de seguretat ciutadana. Aquest sistema va rebre llum verda de la Comissió de Controls dels Dispositius de Videovigilància de Catalunya del Tribunal Superior de Justícia recentment.

Juan també ha explicat que seran els consistoris qui adquireixin i instal·lin els dispositius fixos de videovigilància, mentre que l’emmagatzematge custòdia i visionat de les imatges correspondrà a la Policia de la Generalitat-Mossos d’Esquadra.

Menu

Menú principal

Formulari de cerca