Itinerari pel barranc de la Galera

• Comarca: Montsià
  • Temes : Esport/natura
  • Mitjà: Bicicleta
  • Dificultat: Baixa, tret dels últims 8 km. Dificultat mitjana.
  • Distància: 50 km.
  • Desnivell: 1.190 m.
  • Senyalització: Senyalitzada
  • Durada: 3 a 4 h.

Més informació al tríptic

BREU EXPLICACIÓ DE L’ITINERARI

El barranc de la Galera és un d’aquests espais d’interès natural que constitueix un corredor biològic que enllaça els Ports, on naix, amb el riu Ebre.

L’itinerari té el seu origen en la zona de la Carrova, a Amposta. S’ha dissenyat per poder fen en tots dos sentits, amb els encreuaments indicats i visibles per la senyalització vertical instal·lada. Quasi tot el recorregut és planer, per tant, la seva dificultat és baixa, tret d’un petit bocí al tram final 8 km, de dificultat mitjana.

Es pot realitzar en un dia, encara que aconsellem fer-lo amb dos etapes i descansar a Sta. Bàrbara, la Galera o Mas de Barberans.

DESCRIPCIÓ DE L’ITINERARI

El recorregut s’inicia als peus de la torre de la Carrova, on hi ha una àrea de lleure, s’arriba per la carretera C-12 d’Amposta a Tortosa. Després de creuar la carretera i el canal de la Dreta de l’Ebre, continua per l’antiga carretera a Tortosa, entre el canal i el riu Ebre, fins arribar a la desembocadura del barranc. Continua per la mateixa carretera uns 400 m., torna a creuar el canal i la carretera principal cap el camí de Mianes fins al mas de Sant Pau.

Continua pel marge dret del barranc fins arribar a Masdenverge. Creuem la carretera i el nucli urbà de Masdenverge i, pel carrer Barcelona, tornem al barranc fins arribar al paratge de la foia de Solsó, cruïlla dels barrancs de la Galera i del Solsó. En aquest punt hi ha, a l’esquerra, l’enllaç amb l’itinerari de la Foia i el riu de la Sénia. Continuem fina arribar al pont de la carretera T-331 entre Santa Bàrbara i Ulldecona. Seguint les indicacions dels senyals arribarem a les portes del nucli urbà de la Galera deixem la llera a l’esquerra i, pel costat del camp d’esports, arribem fins al centre del nucli urbà i a l’antic pont sobre el barranc de la Galera.

Tot just després de creuar el pont, a l’esquerra s’inicia l’itinerari la Galera a Godall. Pendrem el camí de Cantallops, que creua la carretera de Santa Bàrbara a la Sénia, TP-3311, i segueix pel mateix marge dret del barranc. Al cap de 6.500 m. hi ha el pont de Besolí, que no s’ha de creuar. La ruta segueix fins trobar l’encreuament amb l’itinerari de la Plana. En un primer moment hem de deixar a l’esquerra el camí del lligallo Major, fins al proper encreuament, pocs metres després, on girem a la dreta per baixar fins al llit del barranc de la Galera i creuar-lo.

Un cop a l’altre costat del barranc seguirem fins arribar a la carretera TV-3421 de Mas de Barberans a la Sénia; des d’aquí a Mas de Barberans només queden 2,5 Km. La ruta segueix per la carretera direcció a Mas de Barberans, i en uns 350 m. la deixa i gira a l’esquerra pel camí del Port, una pista forestal que arriba al final del recorregut. Seguirem fins arribar a l’encreuament amb el barranc de la Carrovera, moment en el qual entra al Parc Natural dels Ports. Arribarem a l’àrea de lleure de la Vall, a partit d’aquest punt, l’itinerari comença a fer giravols i a pujar amb major intensitat, fins arribar a la casa forestal de la Vall. Seguirem pujant fins al replà on es troba el paratge de la cova del Vidre, passant després pel costat de la font de la Llagosta, i d’aquí fins a Casetes Velles i el refugi del mas del Frare, indret on l’itinerari acaba i on coincideix i enllaça amb el sender GR-7.